24 Disember 2008

AYAH..

Ayah,
Aku pasrah dengan ketiadaan mu,
Di masa kecil aku sering terlihat,
Bilamana teman seusia
dapat kucupan sayang dari seorang ayah,
Aku tersentuh pilu,
Di ketika itu aku mencari-cari,
Walaupun ianya tak pasti,
Di manakah dia ayahku?
Belum sempat aku menatap wajahmu,
Kau pergi dulu..

Ayah,
Sesekali, aku teringin dibelai oleh mu,
Aku ingin...... Tapi bagaimana?
Kasih sayang mu padaku,
tak sempat aku nikmati,
belum sempat kau melihat aku dewasa,
belum sempat kau melihat aku berjaya,
belum sempat kau curahkan kasih sayangmu,
belum puas kita bersama,
kau telah pergi dulu,

Pemergianmu,
Aku redha,
Redha atas segalanya,
Redha akan kasih sayang tuhan padamu,
Ajal maut di tangan tuhan,
Anak-anak mu hanya mampu berdoa,
Muda-mudahan roh mu dicucuri rahmat Ilahi,
Ya Allah.. Rahmatilah Arwah ayahku..
Berkatilah dia, di masa usianya
keringat jatuh mencari rezki
untuk santapan anak tersayang..

Tiada ulasan:


ClusterMaps

Jumlah pelawat.

Powered By Blogger