28 Mac 2009

Hello world!!!

Bah! Apa khabar kita semua? Harap semuanya sihat walafiat dan happy selalu. Sekarang ni saya berada di Labuan. Ada sedikit urusan yg belum selesai mau dikasi selesai dulu di UMSKAL ni. Kesempatan serta fasiliti internet streamix yang ada di sini maka dapatlah saya menaip dan mengepos entry dalam blog ni.

Cerita pasal "Earth Hour", semalam di UMSKAL ni, ada laksana ini kempen. Apa cerita Mama Bapa kita yang dirumah itu? Ada juga ka kasi jalan itu kempen? Bumi kita sekarang ni, sudah semakin tua. Menurut ahli sains yang banyak mengkaji, Bumi sudah berusia lebih kurang 4.55 bilion tahun. Adeh na, masalahnya sekarang pencemaran semakin berleluasa. Asap sana asap sini. Lapisan ozon semakin nipis. Pemanasan global semakin tinggi. Banyak bongkah2 ais di kutub2 sudah lebur, sebab itu kuantiti air semakin meningkat sampai ada sudah sekarang ni fenomina air pasang besar. Tidak mustahil 1 hari nanti 1 bumi akan ditenggelami air. Adeh menakutkan bah itu, macam plak cerita Nabi Noh. Bilang Mama saya, ini dunia apakah tidak panas, maksiat sana-sini, depan2 urang berani buat apakah lagi sembunyi, kompomla itu. Kalau semakin berleluasa maka semakin panaslah dan semakin hampirlah kitaurang dengan bala Tuhan.

Cerita pasal perkembangan tanah air kita Malaysia. Keputusan majlis tertinggi UMNO terbaru sudah diketahui umum, siapa presiden, siapa naib, siapa ketua pemuda, siapa ketua wanita baru. PM pun bakal baru. 2 april ni Pak Lah hadap Sultan mau serah kuasa kepada Pak Jib. Semoga Pak Jib memimpin dengan baik. Kalau pemimpin OK kita wajib patuh, tapi kalau sebaliknya??? Lawan tetap lawan....!!!

Tukar topik plak kita. Kemarin aku duduk ujian MTeST. Adei buli tahan susah@senang itu soalan dan boleh tahan juga payahnya mau jawab itu soalan. Payahnya sebab masa tak cukup. Bayangkan 135 itu soalan INSAK dijawab dalam 30 minit saja masa dibagi.. Lebih 10 soalan saya tertinggal. Itupun berasap sudah tangan melorek kertas jawapan OMR. Banyak member2 saya jumpa di SMK Putatan tpt kami ujian itu. Semua siswazah, ada yang sudah kawin, ada yang sudah kerja, ada yang sudah berumur dan yang paling ramai yang menganggur macam saya..hehehe... 25 tahun sudah umur, kalau dulu2 wajib sudah jadi bapa budak. Hehehe...

2 ulasan:

NONG berkata...

Salam Adik Muss..
Yan abar?(hehe,ini saja akak tahu cakap ni). Lama benar ko menghilang Muss.Apa pun akak doakan agar Muss dapat kerja.

Lt Kdr (M) Musli Bin Jaffar berkata...

Abar Alap jo.Di kampung bah saya.Maklumlah tiada internet ni.TQ Kak Nong.


ClusterMaps

Jumlah pelawat.

Powered By Blogger