22 September 2008

Tody atas permintaan mu...hehehe

Terima kasih atas komen mu tempo hari. Kenangan semasa kita di tingkatan 6 masih subur di ingatan. Dalam kelas tingkatan 6 hanya kita 3 orang (Muss. Tody & Zaki) pelajar lelaki muslim. Ingat lagi ka time last semester tingkatan 6 bawah kita sama-sama dapat nombor satu dalam kelas. Haha.. Itu kesah lama... Satu kelas kita dulu yang aku tahu c Beno satu U sama aku UMS sudah konvo tu sama la ngan ko d UM, si Norma baru-baru ari tu d UKM dia dapat best cadet PALAPES, si Ren jadi Pegawai Bomba sudahkan, C Joe pun sudah Konvo kan UMS jga kosnya HRM kan. Si shima kerja pembantu tadbir kewangan, si Bibiana di Binary bah kan pendidikan tu aku dengar. Si Milly, si Ridawati, si Rosnah, si Wanisa, si Ombung, si Jaimon ngan si Aida . Si Juth ngan si Giddy kerja sosial di UMS dah konvo kan. si Ram di UNIMAS konvo ka sudah tu? si Herly d USM dan banyak lagi nda tau di mana sudah diorang tu. Si anggai bah nda sudah aku dengar khabar dia. Pigi mana la dia tu. Ging karas tu dulu-dulu tapau makanan di dewan makan smk Tandek.. Si Zaki member paling best. First time aku ikut keluar(belajar agama) sama dia lah.haha..ambil pengalaman bah belajar-belajar agama...

bahasa kita bah dulu di sekolah...hehehehe

Time di asrama..
Time tinggal di asrama, sebenarnya bukan betul-betul tinggal di asrama, tapi tidur di surau sekolah.. Hehehehe...(budak2 jangan ikut perangai buruk, tapi amik yang baiknya ya) Bkn apa, sebenarnya supaya senang nak solat subuh berjemaah. Bayang kan kalau tido di asrama, kita terpaksa berjalan jauh dah lah bangun pagi2 ngantuk pastu limpas block aspuri lagi tu malu la kan...hehehe.. Ini cerita time skolah dulu.. Dengar cerita, Block aspuri kena tukar yang lelaki pigi perempuan yang perempuan pigi tempat lelaki.. Time dulu2 masa tinggal di asrama smk Tandek tiap hari ahad adalah tu kerja pembersihan gotong royong smua pelajar. Yang perempuan lawat aspura yang lelaki kunun lawat aspuri.. Sepanjang tinggal di asrama nda pernah aku pigi lawat aspuri tu...wahahahaha..

Dulu, memang lah tergolong dalam kategori warak, apa tidaknya solat fardhu tidak pernah tinggal. Berjemaah pulak tu.. Rindu aku saat dulu2 tu.. Sekarang ni jarang aku p masjid solat berjemaah. Tapi solat juga lah di bilik di UMSKAL ni..
Selesai exam STPM 2004 ari tu, rasa sedih pula tinggalkan smk Tandek terutama member2. Ingat lagi aku geng2 masjid di asrama smk Tandek diorang si Saidi, si Jumat, Zaki, si Tody, Rizan dan yang lain2 tu.. Banyak kenangan aku di SMK Tandek tu.. Apa tidaknya dari tahun 1998 sampai 2004, 7 tahun aku belajar di sana. kenangan suka dan tidak kurang dukanya juga...

bersambung.......

Tiada ulasan:


ClusterMaps

Jumlah pelawat.

Powered By Blogger