28 Disember 2008

Israil laknatullah...


Sudah terlalu lama penindasan keatas rakyat Palestine oleh Israil Yahudi....Mana dia Amerika yang kononnya mencari terorris nak dihapuskan.. Yang Israil depan mata diorang sebagai penganas kenapa tidak dihapuskan.. Bush jahanam.. Patutlah kau kena baling kasut.. Bagus lagi dibaling dengan tombak.. Baru-baru ini Gaza diserang lagi oleh Israil lebih 200 orang penduduk tempatan Gaza, Palestine terkorban dan ratusan lagi yang cedera.. Apa Bush buta ka??? Konon mau cari Osama Laden kerana mau hapus pengganas.. Ni yang depan2 mata dia Israil senang2 bunuh rakyat Palestin.. Bagus kalau sikit2 yang ni sudah terlalu banyak.. Hari2 baca berita tentang penindasan rakyat Palestin.. Bikin sakit hati betul.. Nda taulah member Muslim yang lain klu ada perasaan mcm aku ka nda'.. Zalim betul Israil/yahudi ni..
Yang pemimpin negara Islam tu buat2 buta, pekakkan telinga ja'.. Saudara kita beribu2 mati dibiarkan.. Mana OIC?? Mana negara2 Islam yang lain?? Kalau setakat rakyat rakyat Palestin yang lawan manakan terdaya.. Bush sudah pigi supply alatan peperangan canggih2 lagi.. Manalah rakyat Palestine dapat gagahkan melainkan dengan kekuasaan Allah s.w.t.... Semoga rakyat Palestine dibantu&dilindungi oleh Allah s.w.t...
Saya tulis dalam blog ni bukan nak pupukkan sifat2 untuk suka berperang.. Tapi nak satukan jiwa2 Muslim dalam menentang kejahatan.. Bersatu dalam ertikata yang diredhai Allah s.w.t. Buat yang non-muslim, saya harap korang jangan salah faham.. Saya tahu korang pun tahu macam mana keadaan Palestine sekarang.. Saya yakin korang pun sokong kenyataan saya.. Setiap agama sukakan kedamaian.. Islam bukan agama yang suka peperangan.. Islam itu indah.. Islam suka yang indah2 bukan suka kepada perpecahan dan peperangan.. Islam itu agama kedamaian.. Sekirannya Islam mentadbir sebuah negara, rakyat yang bukan Islam bebas mengamalkan agama mereka.. Islam itu sekiranya dihayati bukanlah satu agama yang suka pada kezaliman..
Slogan jihad untuk peperangan dijalan Allah hanya akan dilaksanakan sekiranya ada cabaran dan kutukan/hinaan/penyiksaan terhadap orang2 Islam.. Atas dasar kecintaan pada Islam dan keimanan kepada Allah s.w.t. orang2 Islam bersatu untuk berperang dan bagi yang kuat imannya sudah pasti mengimpikan mati syahid.. Muslimin dan muslimat marilah kita sama2 bersatu menentang kejahatan..

2 ulasan:

Om Yus berkata...

saya pun sedih tengok keadaan mcm ini. skrg obama. apakah dia pun masih tutup mata pura2 cari osama inda tau la.

Lt Kdr (M) Musli Bin Jaffar berkata...

Harap2 dia nda macam yang sebelum2nya...


ClusterMaps

Jumlah pelawat.

Powered By Blogger