27 Disember 2008

Masa demi masa..

Masa sepertinya berlalu pantas.. Pejam celik-pejam celik dah gelap.. Pejam lagi bukak mata dah siang.. Huhu... Ini lah hidup namanya.. Apa-apa hal yang kita alami hari ini esok jadi sebutan kita maknanya setiap perlakuan itu pengalaman.. Ada banyak jenis ragam kehidupan.. Kadang-kadang terfikir juga oleh kepala otak aku ni, tentang tension, malas, marah, tekanan dan bengang.. Kenapa kita mesti begitu?? Itu namanya kita ada otak bukan.. Hehe.. Kenapa?? Sebab kita boleh beza mana yang baik dan mana yang buruk..

Semakin berumur semakin banyak pengalaman.. Macam saya katalah tadi, kelmarin jadi sejarah/pengalaman hari ini dan masa2 akan datang... Maknanya semakin banyak hari2 yang kita lalui makanya semakin banytak la pengalaman kita.. Itu pun kalau jenis yang belajar dari pengalaman..

Time boring2 aku buka internet selalu jugak buka blog2 dari KM khususnya.. Blog cikgu Androd la dulu2 dibuka.. Mau tingu post terbarunya dan apa respon orang lain terhadap komen aku dalam post dia.. Di samping itu, ada satu blog yang tidak kurang menarik perhatianku.. Blog "Main Kau Janggi" namanya yang dibuat oleh seseorang abang yang mengelarkan namanya Awang Muslihat, blognya tu memang bikin ketawa2 tapi realitinya memang betul kalau dipikir.. Ilmunya memang patut dipelajari untuk kesejahteraan rumah tangga.. Blog "Mawar Desa" pun nda kurangnya memprotes Abg Awang.. Hehe.. Faham juga bah saya perasaan si Melati duka itu... Sama juga dengan lelaki bilamana pasangan di kongsikan orang lain.. Huhu... Sadis bukan...

Ada satu blog lagi yang menamakan blognya "PAAS" cukup agresif macam anjing gila mau gigit urang tapi saya rasa urangnya nda juga gila la.. Blognya memang unik.. Kalau ikut exam bahasa melayu SPM karangan surat rasminya ada potensi dapat A1 itu.. Betul2 ikut format.. Ging2 Anjing semua pandai ilmu perang.. Masing2 ada kepandaian.. Matila digigit kalau kedapatan itu pengkhianat bangsa..

Ramai lagi blog2 yang dimiliki oleh orang KM yang best2.. Kalau boleh kasi banyak lagi.. Yang remaja/yang bujang2 tu gunakanlah internet untuk luah perasaan.. bukan guna dinding kedai, dinding dewan dan macam2 lagi dinding.. Pun begitu guna internet juga ada etika.. Guna dengan cara yang beretika dan positif... Dalam internet macam2 ada bah... Lepas ini kira mau buka blog si Yu$-Duit maya.. mau belajar cara mau buat duit bah dari internet... Ada banyak juga cara yang saya tahu tapi nda pandai kasi aplikasi.. mana tau buli tulung2 kasi faham saya macam mana mau kasi jalan itu barang.... Dlam blog saya ni saya letak nuffnangs sama advertlets.. Iklan bukan sembarang iklan. Kalau urang klik iklan dalam blog aku maksudnya dapat lah aku komisen berapa2 sen.. Makin ramai yang klik banyak la komisen.. Konsepnya kenapa kena bagi komisen sebab tolong diorang kasi iklan bah itu.. Lebih kurang begitu la yang aku tahu.. Sekarang ni dalam akaun baru RM2.50.. Jadi kamu urang tulung2 la klik.. Jangan risau bukan ada virus bah tu.. Hehehe... Nah... Macam mempromosi pula suda ni...

Keboringan terubat juga bah.. Blog2 khususnya dari KM ada macam2 ragam... Kalau pandai menilai banyak benda kita boleh pelajari.. Inilah urang bilang nda membazir teknologi.. Sekarang ni macam2 kemudahan ada, jangan bilang kita ni urang kampung, inda buli buat macam mana urang bandar buat....

Tiada ulasan:


ClusterMaps

Jumlah pelawat.

Powered By Blogger