16 Januari 2011

Alhamdulillah...

Alhamdulillah di atas rezeki yang Allah berikan padaku.
Aku sangat mensyukurinya ya Allah. Alhamdulillah...

Dah lama tak mengupdate blog ni. Hari-hari berlalu begitu pantas, banyak perkara kegembiraan dan permasalahan kita telah lalui. Apakah kesimpulan di atas semua itu pada diri kita masing-masing?

Dulu aku Leftenan Muda PSSTUDM, kini alhamdulillah berkat doa isteri, anak, ibu, keluarga dan rakan-rakan, alhamdulillah aku telah naik pangkat menjadi Leftenan. Tapi bidangku bukan lagi di udara, aku kini telah jatuh ke laut. Rezeki anak, aku kini sebagai pegawai penguatkuasa Maritim Malaysia berpangkat Leftenan. Bukan berbangga, ini cuma luahkan rasa kesyukuran hati kecilku. Berkat usaha dan susah payah yang pernah dilalui sejak kecil boleh juga sampai ke tahap ini. Moga-moga kita semua mendapat kejayaan dunia dan akhirat. Itu yang penting. Aminnn...

Ingin ku kongsikan nasihat ibuku " Walau siapa pun kita, apa pun pangkat kita, kaya mana pun kita, namun bukan itu yang membezakan kita di sisi Allah, yang membezakan kita ialah ilmu kebaikan, amal, iman dan budi bahasa serta rasa hormat kita terhadap semua makhluk..."..

"sekarang kita susah, jangan kita merosakkan, jahat dan suka bergaduh dengan orang, apatah lagi kalau sudah senang. Kesenangan di dunia itu bukan hak hakiki kita. Rajin-rajin belajar sementara masih ada peluang. Kesusahan bukan penghalang untuk berusaha."

Terima kasih atas nasihat mu Ibuku @ Iya'ku..

Tiada ulasan:


ClusterMaps

Jumlah pelawat.

Powered By Blogger