26 September 2008

Selamat Pulang Kampung.

Hari sabtu 27hb september esok aku plg. So, bagi yang tak pulang jangan bersedih. Panjang umur tahun depan bleh jga tu balik raya. hehe..

Pada kali ini, aku mau ambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua muslimin dan muslimat walau di mana berada. Bagi yang mengenali diriku, ampun maaf dipinta dari hujung kaki ke hujung rambut sekiranya ada terkasar, tersalah, sengaja dan tak sengaja terbuat salah. Halalkan makan dan minum sekiranya berkaitan ye. InsyaAllah 5hb oct panjang umur aku pulang Labuan.

Ketika menulis blog ini jam menunjukkan 11:43pm. Sambil-sambil menaip blog sambil-sambil dengar lagu warna warni aidilfitri. Best gak lagu dia ni. hehe...

"Dulang berkait sulaman tangan
Buang jerami berikat rotan
Samalah cantik samalah padan
Bertambah seri dengan senyuman" (potongan lirik lagunya)

Teringat plak di kampung time-time ni. Rindu ngan telatah Iya'ku buat kuih raya. Tiap kali hari raya selalu aku tolong Iya'ku buat kuih Siput, Kuih Makmur, Ketupat ngan lain2 jenis lg la. Tertido dah tadi sebenarnya, disebabkan dah terjaga balik ni saya buka lah blog ni. Lengang UMS ni ramai daah student kat sini yang pulang. Si manang sudah pulang Samporna, Si Sapik tadi jga pulang p LD. Esok pun ramai ga lah kawan pulang sama2. Bagi yang tinggal di block Alpha ni tambah-tambah lah lengang dengan kepulangan kami esok. Rindu dah aku mau jmpa keluarga ku di kampung ngan bakal2........ku...Ehem.. Jarang-jarang jumpa bah. Dengar suara ja di telepon selalu.

Ok la.... Wa cau lu... To be continue next time when i'm back here.

2 ulasan:

Ajeem berkata...

salam mus,lama tidak jumpa.tidak sangka ada 'title' dpan sudah ya.Bukan stakat Encik lagi.Tahniah atas segala perkembangan positif.Saya bangga kerana masih ada insan umumnya dan penduduk KM khususnya yang intelektual dalam memajukan diri demi kepentingan agama,bangsa,nusa dan negara.Semoga maju jaya.Tuhan Memberkatimu.

Lt Kdr (M) Musli Bin Jaffar berkata...

Thanks.. Pernah ampak muka ko di skull dulu tapi nda berapa kenal dari segi nama... Tahniah juga atas perkembangan positifmu...


ClusterMaps

Jumlah pelawat.

Powered By Blogger